9 April 2012

Heej!!!

Nu har jag MYCKE att berätta. Men jag burjar med det ena. jag burjar med att säga ett litet misstag. Furra inlägget (Lördags) Så skrev jag att det var den sjätte. FEL. det var den sjunde.

Jag burjar berätta om vad som hände i Lördags. Jag var på kalas och då fick mina kompisar som bjöd på kalas ett litet smiksätt. En väska, Fickspegel, Nagellack och läpglans. Kanske inte värdens bäst present men det är ju tanken som ränknas ju! Men sen så åkte vi då till stugan där vi åt påskmiddag och bastade. såg på Tv och la oss i säng. Söndan fick vi fremmande av min moster och kusin. Och min gamla dagiskompis. Vi åkte ut på sjön och pimpla med skotern. Det gick as fort och det var SVIN kul!! den åt vi lunch  och sen åtke vi (Jag och min kompis och hennes lilla syster) I skotervangnen och pappa som skörde och det var ännu roligare!!

Då den kvällen så blev det strömavbrott i hela byn. Svart!!  Jag och mamma gick på dasset och när vi kom tillbaka var allt svart. Men vi la oss allderes efter, eller jag i alla fal. Men elen kom tillbaka efter 23.00. men då sov jag redan gott! Sen på morgonen så vaknde jag 05.53 och råkade väcka mamma. Men sen somnade jag om till kl: 06.13. Väckte mamma och vi sjöng för pappa för att han fylde år. av mig fick han ett stort H och ett roligt kort och även ett presentkort på Bok och bläck (Bokhandel). Och sen flöt det på. vi åkte skoter och jorde allt vardens saker jag inte orkar berätta. Men nu är jag hemma i alla fal. PHU... Jobbit att skriva så himla mycke. Men nu så måste jag gå. kommer bild på en del av våran stuga. och en extra extra också. hej då från mig Voom

Så ser boningshuset ut där. och så har vi massa andra byggnader men inte lika stora. som en vedbo, Bagarstuga (Renoveras till sovstuga för gäster), Bastu och lite andra. men det är ungefär... Det var typ 1 månads sen. och nu såg man marken på vissa ställen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0