5 Juni 2013 = SOMMARLOV

Den blommstertid nu kommer, med lust oc....
 
Så glad just nu! Har inte hunnit skriva nå innan för jag har haft kompisar och gjort lite annat första dagen på sommarlover! Men på avslutingen började vi på skolan 09.00 i klassrummet med fika. I 45 min var vi där och "minglade" lite ;d sen gick alla ner till aulan och jag började allt där med att läsa en dikt! Var sååå nervös! Blossade upp direkt... Sen andades jag ut lite och klassen som går under oss dansade. Sen så hade våran klass ett "diktmedely" för att vi har jobbat det dikter ett tag nu. Medans några av mina klasskompisar läste upp dikter som vi själva skrivit så gjorde vi andra rörelser till! Efter det så sjöng vi till I Rörelse (dikt av Karin Boye, två i klassen hade musiksatt den) och en dikt som några stycken i klassen skrivit och musiksatt. En klasskompis läste en dikt och sen kastade alla i klassen konfetti över hela scenen! Klassen över oss sjöng och sen gick alla upp. Förutom våran klass som städade upp alla konfetti! Heddå! Och ha ett AWESOME sommarlov alla som fått det idag! Och alla som ska få det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0