Hembakat godis

Tja!!
 
Har nyss ätit min kvällsmat som bestod av fil och musli. Ska strax gå och borsta tänderna och sen lägga mig. Är svin trött och jag vill kunna kliva upp imorgon..
 
För en stund sedan så bakade jag mitt eget fredags godis. Gotti.. Kan vara något för choklad och mandel älskare :) Recept:
 
8 rutor block choklad.
ca 10 sötmadlar.
 
Hacka mandeln och smält chokladen. Om man vill ha som små bollar kan man stoppa i madeln i skålen med smält choklad och blanda om. Man tar en bricka med aliminiumfolie, Om man vill ha bollar kan man ta en gaffel och smeta ut små bollar. Om man inte har satt i mandeln ska man hälla ut chokladen på folien och sedan stoppa dit all hackad mandel. Var snabb så inte chokladen hinner stelna! Vik ihop folien (Platt) och sätt på lite mer folie till lock om det behövs. Sätt folieknytet i kylel och låt stelna. Hålle länge!
 
Jahapp. Där vi ni lite tips. Vi ses!! Voom
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0